Ob sredah in sobotah je čas za “Rubo sz moje njive”

Lokalna sezonska tržnica Ruba sz moje njive je še vedno odprta ob sredah in sobotah med 8. in 13. uro  in tako bo vse do konca septembra. Ker je v teh dneh še vedno precej vroče, ima največ obiskovalcev v zgodnjih dopoldanskih urah.    

 

Med obiskovalci tržnice, ki je eden od programov že vrsto let delujočega projekta Kilometer nič, s katerim smo v Izoli obogatili kulinarično ponudbo, so tako občani kot turisti. Ob našem današnjem obisku je Natalia, Slovakinja, ki zadnji dve leti dela v Izoli, ravno kupovala paradižnik in nam povedala, da je »domači najboljši«. Malo kasneje je Izolanka Helena izbirala kumare in ob tem dodala, da bi gospo, ki jih prodaja, “zaradi prijaznosti in ponudbe ocenila s čisto desetko”. “Želim si, da bi jo še veliko let obiskovala tu.”

Prodajalci lokalnih pridelkov so s treh kmetij: Ček in Barbo iz Dobrave ter Vojvoda iz Sv. Petra iz piranske občine. Čeprav pravijo, da je ob sredah bolj mirno kot ob sobotah, so kupci danes okrog devete ure  kar naprej “kapljali”. “Turisti najbolj povprašujejo po naši marmeladi, in če so dlje časa v Izoli, tudi po zelenjavi,” pojasnjuje Ondina Ček. Na izbiro so imeli celo mandarinino marmelado, paradižnikovo omako ali šalšo, vloženo sadje, bezgov, koprivin in metin sirup za mešanje pijače z vodo,  rdečo peso, fige ali smokve, melone, lubenice … Po besedah Bruna Vojvode obiskovalci najbolj povprašujejo po oljčnem olju, česnu, figah. “Po figah, napišite, kajti pri nas jim rečemo fige, ne smokve,” se je malo pošalil. “Imamo vložene oljke, oljčno kremo, olje šentjanževke, šalotko, jajca … Turiste, ki nas ne poznajo,  čeprav v Izoli prodajamo že 12 let, zanima predvsem, ali res vse to sami pridelamo.” Brigita Barbo pa pravi, da obiskovalci povprašujejo po figah, radiču, solati, paradižniku, kumarah. “Zadovoljni kupci se vračajo in to vse bolj velja tudi za turiste, ne samo za domačine,” opaža. Ponuja jim je stročji fižol, ajvar, češnjev paradižnik, žafraniko …

S projektom Kilometer 0 se v Izoli osredotočamo ne samo na promocijo pridelkov iz neposrednega okolja, ampak tudi na podporo lokalnemu kmetijstvu, zaradi česar se pri nas na krožnikih znajdejo sveže, zdrave in okusne jedi. V projekt so vključeni mnogi gostinci, kar jih zavezuje, da v svoji ponudbi zagotavljajo vsaj 80 odstotkov surovin iz lokalnega okolja.

Sorodni članki