V letu 2018 v Izoli zabeleženih skoraj pol milijona nočitev

Po lanski rekordni sezoni, podatki kažejo, da so v Izoli v 2018, zavidljive rezultate še nagradili. Našteli so namreč skoraj pol milijona turističnih prenočitev, za tretjino povečali obisk tujih gostov, na Turističnem združenju pa prenovili še Izolano – hišo morja, dobili novo spletno stran izolskega turizma in nadgradili prisotnost na družbenih omrežjih.

Leto 2018 ponovno rekordno leto za izolski turizem

Po zadnjih podatkih so v letu 2018 na Turističnem združenju Izola (TZI) zabeležili skoraj pol milijona opravljenih nočitev, natančneje je bilo opravljenih skupaj 491.622 nočitev. Številke so presenetljive, saj smo že v letu pred tem (2017) beležili rekordno sezono. Indeksi so bili tudi tokrat višji prav v vseh mesecih leta, skupaj pa smo do konca 2018 zabeležili kar 32 % rast števila realiziranih prenočitev v primerjavi s preteklim letom.

Polovica izolskih gostov (50 %), ki nas je obiskala v preteklem letu je domačih, torej slovenskih gostov, sledijo jim avstrijski (9 %), nemški (7 %) in italijanski (7 %) gostje. Opažamo tudi porast madžarskih, čeških, francoskih in poljskih gostov. Skupaj nas je v letu 2018 obiskalo 20 % več domačih gostov in kar 32 % več tujih gostov.

TIC preseljen na novo lokacijo

Turistično-informacijski center se je še pred pričetkom glavne poletne turistične sezone preselil na novo, obiskovalcem bolj dostopno lokacijo, kjer nas je v preteklem letu skupaj obiskalo okoli 12.000 obiskovalcev. Z namenom nekoliko drugačne promocije smo tudi letos na TIC-u oddajali sup deske, prodajni asortima pa smo obogatili še z nekaterimi drugimi produkti oz. spominki.


Odprtje zgornjega nadstropja Izolane – hiše morja

Dobro je bila obiskana tudi Izolana – hiša morja, s katero upravlja TZI in kjer smo od odprtja (julija 2017) pa do danes našteli okoli 5.000 obiskovalcev. Izolski muzej je bil pred koncem leta, v sodelovanju s Pomorskim muzejem Sergej Mašera Piran, tudi v celoti prenovljen; tako se obiskovalci lahko z zgodovino mesta, spoznavajo na enem mestu, v ulici Alme Vivoda 3, prav tako pa ta prost predstavlja še eno informacijsko točko za turiste in obiskovalce.


S prenovljeno spletno stranjo do še boljše digitalne prisotnosti

V začetku maja 2018 je zaživel nov spletni portal izolskega turizma, kjer je destinacija predstavljena na atraktiven način, s privlačnimi fotografijami, pestrimi vsebinami in raznoliko turistično ponudbo in doživetji, ki izhajajo iz nosilnih produktov. Navigacija je preprosta, stran pa odzivno oblikovana v štirih jezikih ključnih trgov.
Nova spletna stran tako, poleg družbenih omrežij, predstavlja tudi ključno digitalno orodje. Do konca leta 2018 smo na strani našteli okoli 31.000 uporabnikov, ki so si skupaj ogledali okoli 78.000 strani. Še naprej smo skrbeli za podobo destinacije tudi preko družbenih omrežij, kjer sledimo začrtani digitalni strategiji in prav tako dosegamo zelo dobre rezultate. Twitter-ju se je število sledilcev od začetka leta povečalo za 30 %, na Facebook-u za 17 % in za kar 50 % na Instagram-u.

K dobrim rezultatom pripomoglo tudi okrepljeno sodelovanje s sosednjimi destinacijami

V preteklem letu smo turistična združenja oz. turistične organizacije v Istri skupaj nastopile na sejmih na ključnih turistično atraktivnih trgih, za katere smo pripravile tudi skupni predstavitveni katalog destinacije slovenska Istra. Že nekaj let se pripravlja skupni letni koledar dogodkov, destinacije pa podpiramo tudi organizacijo istrskih dogodkov, sodelujemo v različnih projektih ipd. Sodelovanje smo dodatno okrepili še na področju digitalnega marketinga, kjer smo pričeli s skupnimi promocijskimi aktivnostmi in privabljanju potencialnih obiskovalcev preko družbenih omrežij Facebook in Instagram, pod blagovno znamko Love Istria. Z aktivnostmi bomo nadaljevali tudi v letu 2019.

S čezmejnimi projekti do novih vsebin in produktov

V okviru čezmejnega projekta Mala barka 2 je bil prenovljen in opremljen poslovni prostor na Sončnem nabrežju 4, kamor se je aprila preselil turistično-informacijski center. V sklopu projekta smo pripravili tudi skupne turistične itinerarije med Istro in Kvarnerjem, ki Izolo povezujejo s preostalimi sodelujočimi čezmejnimi destinacijami, katerih rdeča nit je bogata (po)morska dediščina. V začetku marca se bo za projekt odvila večja promocijska kampanja na slovenskem hrvaškem in nekaterih tujih trgih, na območju Izole pa bodo postavljene nove markacije, ki bodo označevale pomembne objekte, premično in nepremično dediščino povezano z morjem. Projekt se bo zaključil konec marca.

V preteklem letu se je TZI uspešno prijavil na Javni razpis za sofinanciranje razvoja in promocije turistične ponudbe vodilnih turističnih destinacij v Sloveniji, kamor spada tudi Izola, in ki so ga objavili na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT). Vsebina prijavljenega projekta se navezuje predvsem na razvoj in digitalno promocijo aktivnosti, ki izhajajo iz za Izolo značilnih produktov (sonce in morje, gastronomija, zdravje in dobro počutje, poslovna srečanja & dogodki). Aktivnosti projekta so se deloma že izvedle v preteklem letu, večina pa bo izpeljana v letu 2019.

Kulinarika – rdeča nit letošnjega leta

Že v preteklem letu smo aktivno delali na promociji izolske kulinarike, saj se Izola ponaša z zelo dobro kulinarično ponudbo tako v mestu kot na podeželju. TZI je ponovno organiziral različne kulinarične dogodke in tako povezal lokalne ponudnike ter nadaljeval z aktivnostmi projekta KM  nič.  Poseben poudarek je bil tudi na digitalni predstavitvi izolske kulinarične ponudbe, ki smo jo izpeljali v sklopu projekta Izolski okusi, preko katerega smo v kratki foto in video zgodbi predstavili tipične izolske oz. istrske jedi, ki so jih pripravili izolski chef-i. V tekočem letu bomo aktivnosti na tem segmentu še okrepili. Tudi v letu 2019 bo namreč kulinarika eden pomembnejših segmentov promocije, zato bomo na tem področju večkrat letno izpeljali različne kulinarične dogodke in promocijske aktivnosti.

Brezplačna izobraževanja s področja digitalnega marketinga

Prva pomembnejša naloga TZI v letu 2019 je organizacija izobraževanj s področja digitalnega marketinga. V februarju bomo namreč izpeljali brezplačna predavanja in delavnice za izolske turistične in gostinske ponudnike. Tako kot moramo destinacije slediti trendom in aktivnostim Slovenske turistične organizacije, morajo temu slediti tudi posamezni ponudniki na destinaciji, ravno za to smo na TZI izkoristili pridobljena sredstva iz projekta Izola Digital in za naše ponudnike pripravljamo zanimiva predavanja slovenskih strokovnjakov s področja digitalnega marketinga. Vsi se namreč moramo zavedati novih trendov v turizmu, ki jih prinaša predvsem digitalizacija in sodobni načini oglaševanja.

 

Sorodni članki