Prvi septembrski konec tedna je v Ilirski Bistrici spet grmelo in pokalo, saj je bila na vrsti že 22. mednarodna gorsko hitrostna avtomobilska dirka Petrol Ilirska Bistrica. Tudi letos je, kot veleva tradicija, štela za Evropsko prvenstvo, poleg tega pa še za državna prvenstva Slovenije, Avstrije in Hrvaške. Zbralo se je kar 145 voznic in voznikov, ki so prišli iz 9 različnih držav. Med njimi je bilo kar nekaj predstavnikov Istre, tako s slovenske kot tudi s hrvaške strani meje. V najmanjši diviziji 1 so se izkazali člani ŠKD Topmotors iz Portoroža z drugim in četrtim mestom, z zmago pa se je izkazal Koprčan Gregor Jurak. V diviziji 2 je odlično debitiral novi član portoroškega društva Patrick Ruzzier, najhitrejši v DP Slovenije pa je bil pivčan Milan Bubnič. Boj za skupno zmago je po pričakovanju potekal povsem v italijanskih barvah. Slavil je Simone Faggioli pred Christianom Merlijem in Paridejem Macariom, najhitrejši Slovenec pa je bil Patrik Zajelšnik na petem mestu.
V petek so potekali tehnični pregledi vozil in verifikacije dokumentov voznikov, v soboto zjutraj pa se je pričelo zares. Na vrsti so bili treningi, tudi letos izpeljani v treh vožnjah. Potekali so dokaj hitro in brez daljših prekinitev, na vrhu pa sta se izmenjavala oba Italijana, Faggioli in Merli. Nedeljska dirka je bila sestavljena iz dveh tekov, katerih časi so se seštevali. V boju za zmago se je prvima favoritoma Faggioliju in Merliju (oba Osella FA30) nekoliko nenadejano pridružil 24 letni Paride Macario (Norma M20FC), ki velja za veliki talent italijanskega gorskega avtomobilizma. V cilju se je najbolj veselil prav Simone Faggioli, ki je dosegel že peto zmago na progi proti Šembijam in tudi nov rekord proge! Christian Merli je zaostal dobro sekundo in s tem pred zadnjo dirko sezone, ki bo čez dva tedna v Buzetu v hrvaški Istri, najverjetneje že predal naslov rojaku. Tretji Macario je zaostal dobrih 9 sekund, a imel vseeno zajetno prednost pred četrtim Čehom Milošem Benešem (Osella FA30) in petim Patrikom Zajelšnikom (Norma M20FC). Naš rojak, ki sicer živi v Nemčiji, je bil tako tudi letos najhitrejši Slovenec, a zmago v DP Slovenije je domov spet odnesel Milan Bubnič (Lancia Delta Integrale E1). Prototipi in formula namreč v našem prvenstvu tekmujejo le za pokalno prvenstvo v svoji diviziji 4. Drugo mesto je osvojil Gregor Brešer (Subaru Impreza WRX E1), tretje pa Peter Marc (Mitsubishi Lancer Evo9).
Kot običajno, je bila tudi v diviziji 1 slovenskega prvenstva konkurenca izjemno močna in vozniki so uprizorili izjemne boje. V izjemni formi je nastopil Koprčan Gregor Jurak (Suzuki Swift GTi), ki je slavil zasluženo, a tesno zmago. Član Topmotorsa iz Portoroža Manuel Dessardo (MG ZR105) je za njim zaostal manj kot pol sekunde, a suvereno ugnal vodilnega v razvrstitvi najmanjše divizije v DP, Janka Čebrona v enakem avtomobilu za dobre tri sekunde! Uspeh družine Dessardo je dopolnil mlajši brat Tadej, ki je bil na svoji drugi dirki kar četrti! Skupno sta hitra portoroška brata na petem oziroma sedmem mestu uvrstitve v diviziji 1. V diviziji 2 je presenetil debitant Patrick Ruzzier, ki je med deseterico nastopajočih zasedel kar 6. mesto, tekmoval pa je z malim Fiatom Cinquecento, ki sta ga z očetom pripravila kar sama! Kaže, da na Obali dobivamo nove hitre voznike. V Istri se bencinski september nadaljuje, saj bo v Buzetu čez deset dni potekala velika mednarodna gorska dirka, ki je zadnja v koledarju Evropskega prvenstva, že tradicionalno pa velja tudi za točke Slovenskega državnega prvenstva. Tam bodo znova nastopili tudi številni vozniki z našega konca.
Vlado Krivec